Laat zien wie je bent

“Zeg mam, waarom heeft MFilms eigenlijk een Engelse slogan: visualizing people and organizations. ” Je bent toch actief in Nederland ” Ik leg mijn zoon geduldig uit waarom die slogan juist fantastisch is: ik geef organisaties en mensen een gezicht. Hij schudt zijn hoofd. “Nou zeg dat dan gewoon: MFilms laat zien wie je bent!”

Hoe eenvoudiger je iets kunt vertellen, hoe krachtiger je boodschap. Dat is wat ik organisaties ook altijd probeer uit te leggen wanneer ze om een filmpje vragen: hou het simpel. Wat is je boodschap? Wie is je doelgroep? Daar help ik ze mee. Laat zien wie je bent!

Al jaren maak ik, gebruikmakend van professionele filmcamera apparatuur, film en videoreportages voor ondernemingen, non-profitorganisaties en overheid. Ik doe dat als camjo (camerajournalist) en waar nodig, schakel ik specialisten in op het gebied van  geluid, licht, muziek of voice-over. Een tak van sport waarin mijn achtergrond als film-, televisie- en documentairemaker goed tot z’n recht komt.

Vier jaar geleden werd ik gegrepen door de kracht van de camera van de smartphone. De camera in de smartphone is tegenwoordig zo goed dat je niet altijd meer professionele apparatuur of een filmploeg nodig hebt om een goede film of videoreportage te maken. Zo ontstond ook de ‘mojo’, de mobiele journalist, de reporter die interviewt én filmt met zijn of haar smartphone.

Ook organisaties en professionals profiteren van de ontwikkeling van de smartphone. Waar eerst voor elk filmpje een professioneel team nodig was, kunnen medewerkers nu zelf filmen en vloggen. Als ze bijvoorbeeld bij een evenement zijn kunnen ze met behulp van hun smartphone een korte sfeerimpressie maken. Tijdens een bezoek aan een klant een pakkende klanttestimonial.  Op die manier is het relatief eenvoudig om zelf een constante – en betaalbare – stroom van nieuwe video te creëren voor online kanalen en social media.

Een filmpje of vlog maken met de smartphone ligt nu binnen iedereen’s handbereik.  Maar om een goed filmpje of vlog te maken die de aandacht vasthoudt door mooie beelden, een pakkend verhaal en ook nog eens die boodschap communiceert die jij wilt communiceren, daarvoor heb je handvatten nodig. En daar kan ik als ervaren camerajournalist en producent goed bij helpen.

Terug naar mijn nieuwe slogan:

Mfilms laat zien wie je bent. Klopt precies om twee redenen:

Mfilms laat zien wie jij bent, wij maken filmpes voor jou of met jou.

Laat zelf zien wie jij bent!  Leer zelf filmen met je smartphone met MFilms.

Kortom:

Laten doen, leren doen of samen doen!

Wil jij laten zien wie je bent? Bel of mail me om met me te sparren over de mogelijkheden en de beste oplossing voor jouw organisatie.